Hektisk helg

Så nu var snart en till helg avklarad, de går alltid alldeles för fort. I fredags fyllde mormor min 80 år och det firades med att den närmsta släkten och några vänner åkte på kryssning med Cinerella. Det blev mycket lyckat med mycket god mat och trevligt sällskap! Grattis igen mormor! Även min minsta kusin var med och man säger att det ska börjas tidigt....

image23

Syrran och minsta kussen Johanna på dansgolvet.

Och igår var det tänkt en brygga utgång med förfest hos Ida. När vi väl kommit iväg så visar det sig att Bryggan inte har något dansgolv trots att detta står väl skrivet på affischer och på hemsida. Mycket besvikna bestämdes det att vi skulle gå till Orange, litet ställe och inte riktigt min stil kändes det som. Jag gick och tjata om potatismos hela kvällen (man kan få ett sånt sug efter så udda saker ibland) så när vi gett upp vi 2 snåret gick iaf jag och Hedvig till forna Nybrogrillen och till min stora besvikelse så har de bytt ägare och serverar inte längre potatismos med tillbehör istället får man välja mellan sushi, bakad potatis, pizza med mera. Detta passade inte mig så vi fortsatte hemmåt och där lagade jag väldigt god pulvermos sen gick jag å la mig väldigt nöjd. Väcktes vid 5 tiden då då tvillingar kom hem.

image25

På Orange, fråga inte vad Helga håller på med men hon ser ytterst nöjd ut med att sniffa på handen ;) Ida dansar glatt i bakgrunden.

Idag ska vi vara kulturella och gå på botaniska trädgården, bott i Uppsala 4 år och aldrig varit där, skandal!

Kommentarer
Postat av: Helga

Haha, jag undrar också vad jag håller på med,jag kanske försökte hitta på någon ny dans som skulle passa den rockiga musiken eller nåt. Känns som om jag misslyckades rätt rejält i så fall...eller också skulle jag bara testa om min nya handkräm verkligen luktade lika gott väl på plats som i tuben.

2007-07-02 @ 13:47:12
URL: http://ynka.blogg.se
Postat av: ia

mooahahah! hanssniffaren helga.

2007-07-03 @ 21:45:19
URL: http://ynka.blogg.se
Postat av: Ida

hihi, var nog inte någons typ av ställe? Men trevligt sällskap är det viktigaste och någon stackare som jag kan trakassera med mina övertygelser ;)

2007-07-07 @ 13:51:04
URL: http://www.villduvetavadagvet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0