Nu är det klart

Vi ska flytta från Östra Aros till Västra Aros med andra ord vi ska bli Västeråsare!

 Lite spännande med en ny stad men samtidigt lite sorgligt att lämna Uppsala. Så flytta till Västerås ni med nu :)

Lite information om västerås:

Västerås kallas även för Mälarstaden och även lite skämtsamt för Gurkstaden. Det sistnämnda på grund av ett frekvent odlande av gurka och Västeråsgurkan som började odlas på 1700-talet. Staden hette tidigare Westra Aros, där Aros betyder åmynning och syftar på Svartåns utlopp i Mälaren. Östra Aros låg vid Fyrisåns utlopp i Mälaren och var nuvarande Gamla Uppsalas hamn (dagens Uppsala ligger inte vid Mälaren utan längre inåt landet). (Wikipedia)

    


Kommentarer
Postat av: Kristofer

Vårt framtida hem ser riktigt trevligt ut tycker jag, skönt att bo kvar i Aros iaf=).

puss

2008-03-28 @ 09:24:24
Postat av: Ia Darling

Men H A L L Å!
Ni skulle ju komma tillbaka till Stockholm :'(

2008-03-28 @ 21:51:14
URL: http://iadarling.blogg.se
Postat av: Ia Darling

Okej, låt gå för den här gången då, men sen får ni bannemig "komma hem" ;) Innerst inne är jag nog rätt avis på dig som flyttar ikring. Idag mår jag som jag förtjänar, om vi säger så... Men jag ska inte klaga på smärta, Milla är nämligen inne på BB och krystar just nu... Hihi.

Förresten så är det väldigt kul att du uppdaterar bloggen :D

Puss.

2008-03-29 @ 19:01:30
URL: http://iadarling.blogg.se
Postat av: cecilia

förstår att ni måste flytta, men tråkigt är det! ni får komma o hälsa på en massa!

2008-04-01 @ 14:25:59
Postat av: ia

jag tycker givetvis att det är strålande att ni helt plötsligt bor x antal mil närmare! oooooi! vi kan göra gurk city osäkert i sommar!

2008-04-12 @ 18:49:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0