Vuxen

Läste på Idas blogg att hon började få vuxenångest, vi börjar prata allt mer vuna saker som penisonsparande. Vi har förstått att det finns en morgondag och tar det lungt med festandet, mer fin surplande vin (vilket iofs är väldigt gott), Under nyårshelgen som spenderades i Mora var vi 3 par vilket då resulterade i parmiddag på nyår, 3 rätters och kaffe med avec efter. Tittade på nyårsfirandet på skansen innan tolvslaget och därefter sällskapsspel, en väldigt städad nyår. Det var väldigt trevligt men vi började fundera på vuxenlivet, vi är några som blir 25 och några som blir 26 om några år är det säkert dags för barn (obeservera NÅGRA år!). Då blir det massa annat som tar tid i livet därför borde man tänka så att NU ska man festa och uppleva saker som kan vara svårt att göra om man är en familj. Gå tillbaka till att vara 20 (eller kanske 22 är bättre?!) Skjut upp vuxenlivet några år till, vi har så många år att leva så sen! Men det är bra att pensionsspara i tid ;) Kanske kan vara ett nyårslöfte, inte bli vuxen än och börja pensionsspara :)

image33

Längdskidåkning i Orsa

image35

Underbar utsikt från toppen av Grönklitt.

Kommentarer
Postat av: Martina

Det tyckte jag var ett asbra nyårslöfte!!!! Man ska inte bli FÖR vuxen i förtid!! Nu låtsas vi istället att alla är 22,, jag e 21år idag,, alltså fyller jag 22 imorrn.. ses på lörda! kram

2008-01-02 @ 17:46:56
Postat av: ia

bra sagt! här ska vi minsann inte bli vuxna i förtid..
det räcker med att arbeta heltid. det ger vuxenpoäng nog..

2008-01-02 @ 20:43:21
URL: http://ynka.blogg.se
Postat av: Anonym

säger det igen, är så glad jag har dig, när jag har ångest över något så borde du ha mer ångest över samma sak och då minskar min ångest. jag trodde jag var vuxen men ditt nyår slog mitt med lääängder! =)
Men du har rätt, nu leker vi 22 ett tag? 22-åringar med fast jobb (jag förvisso lika fattig som een 5-åring som tigger pengar) och pensionssparande.

2008-01-05 @ 11:19:30
URL: http://www.villduvetavadjagvet.blogg.se
Postat av: Cissi

Haha ja vet.. när ja känner mig gammal tänker jag på er.. som e hela ETT år äldre än mig. snällt va? =P

2008-01-23 @ 01:34:16
URL: http://[email protected]
Postat av: Ia

Heeej gumman,
tack så mycket för grattiset :)

Milla har faktiskt kommit igång redan, saker och ting har påbörjats och barnmorskan sade att hon kan komma att föda vilken dag som helst nu... Så troligen blir det en fisk och ingen vädur ;)

Jo fingrarna har varit och är en körig historia, men jag klarar av att leva som vanligt sålänge jag har medicinerna.

Det var så längesedan man hörde ifrån dig, hur går allt för dig på jobbet och hur har du det med Kristoffer? Ska ni inte komma ned till Sthlm snart?

Puss puss puss.

2008-03-06 @ 20:57:57
URL: http://iadarling.blogg.se
Postat av: Ia

Glad påsk till dig med gumman!

Det är så kul det där med vad låtar och typ dofter kan väcka för minnen. När jag hör Konga (eller vad den nu heter, haha) och Las Ketchup så tänker jag på dig :)

Puss puss.

2008-03-20 @ 20:55:40
URL: http://iadarling.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0