Midsommar 2009

Då var ännu en midsommar förbi och det dröjer ett helt år tills nästa gång. Denna midsommar firades i Uppskedika. Vad säger mer än bilder och en film (helt och hållet tagen av mästerfilmaren Johan)




Helga och Johan bidrog med en film (hoppas att det inte gjorde något att jag snodde den) går även att ses på ynka.blogg.se (smygreklam!!)




Vi var 33 pers som åt, drack, sjöng, lekte och hade trevligt




Damaris, jag och Ida posade lite bland snapsflaskorna. Inte minde än 3 egengjorda fanns på bordet, turkiskpeppar, polka med pollen och jordgubbssaft, vissa godare än andra ;)




Teobald Tor är ett måste, Joel och Mange tog ton




Helga, johan och Ia på bra midsommarhumör




Lekar blev det också. Här lag 5, vi gjorde vårt bästa men det tog oss ungefär sist tror jag





Nej, Ida försöker inte slå på de festande människorna med en pinne. Hon har precis tagit sönder en ballong med godis och de festande något berusade människorna slänger sig mot godiset som om det vore gjort av guld.





Efter ett antal timmar blev det midsommardagsnatt och alla skulle sova liksom Ia som trilskades med denna minst en halvtimme innan vi kom på att det fanns en elektriskpump, sorry ;)



Tack allesammans för en lyckad kväll!


Kommentarer
Postat av: Syster D

haha

Jag försöker VISST slå festdeltagarna! ;)

Tack för en finemang fest!

2009-06-24 @ 14:09:41
URL: http://villduvetavadjagvet.blogg.se/
Postat av: ia

jag hyser fortfarande agg emot den j-la pumpanordningen.. men bortsett från den lilla detaljen var det en finfin midsommar! puss.

2009-06-24 @ 22:44:30
URL: http://ynka.blogg.se/
Postat av: huvet

Tack för en mycket trevlig fest!

2009-06-28 @ 20:29:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0